Předání klíčů je začátek dlouhodobého vztahu

7. 12. 2023
Předání klíčů je začátek dlouhodobého vztahu

Španělské království je dlouhodobě na špičce nejnavštěvovanějších zemí světa, například v roce 2022 sem přijelo podle dat místního ministerstva cestovního ruchu 71 milionů zahraničních turistů a ti zde utratili na 87 miliard eur. Stejně jako enormně rostou počty vracejících se turistů po pandemii covidu, stoupá i zájem o nákup místních realit. A Viva España se o své zákazníky stará před i po nákupu nového domova u moře.

Ze statistik registru nemovitostí asociace registrátorů nemovitostí dokonce vyplívá, že se prodává a nakupuje nejvíce domů od roku 2008, zhruba 160 tisíc každé čtvrtletí. Nárůst zájmu i fakt, že covid změnil pohled na nákup nemovitostí ve Španělsku, sleduje i Viktor Margita z Viva España: „Covid nám určitě nahrál, hodně klientů pracuje z domova, a to můžou i ze svého druhého domova od moře. Získají nádherné pracovní prostředí, a jsou tím pádem kreativnější a výkonnější.“ Viktor dodává, že hodně klientů pak na jih Evropy přesouvá zhruba v horizontu jednoho roku i celou rodinu, „Jejich děti tady navštěvují školy, školky a do ČR se vracejí jen sporadicky. Velkým požadavkem je i proto hlavně terasa, kde klienti chtějí trávit hodně času. A taky občanská vybavenost v okolí. My se pak snažíme pomoc s adaptací na nové prostředí, což se nám myslím daří výborně. A to mně moc těší a baví.“

Jak vlastně vypadá současný klient, který se rozhodně přestěhovat do zahraničí? Podle Viktora takového zájemce nejde zcela jednoznačně popsat. Nicméně jeden pozoruhodný shodný rys tu je: „Svou práci děláme poctivě, proto je filozofie vztahu s našimi zákazníky založená na vzájemné důvěře a výpomoci se vším, co klienti na rozjezd potřebují, aby se tu cítili opravdu jako doma co nejrychleji. Výsledkem je, že z velké části našich klientů se stávají kamarádi a vytváří se tu moc příjemná komunita Čechů a Slováků.“
To hlavní až po nákupu Někteří zájemci o koupi realit ve Španělsku opakují stále stejnou začátečnickou chybu – osloví „na tajňáka“ víc agentur s vidinou lepší nabídky. Místní trh ale pracuje odlišně.

„Vyznáváme otevřené jednání, věci říkáme narovinu. Musíme klientům neustále opakovat, že naše nabídka pokrývá 99 procent všech nabídek lokálního trh. Ale hlavně, naše služby jsou založené na dlouhodobém vztahu, který často začíná až předáním klíčů od nového bydlení,“ zdůrazňuje Viktor filozofii kanceláře Viva España a jeho společnice v podnikání Monika Vavreková doplňuje, proč je individuální přístup ke klientům na prvním místě: „Klienti se na nás mohou obrátit opravdu s čímkoliv a mi jim poradíme, nasměrujeme na správné lidi, předáme kontakty. Chápeme, že člověk je najednou v cizí zemi a musí se zde naučit orientovat. Určitě se nemusí bát, pomůžeme vyřešit každý požadavek. A právě proto se z většiny našich klientů stali už přátelé a kamarádi. Vzájemně si pomáháme, potkáváme se a tuhle soudržnost pocítí každý náš klient.“


Související články

Nevybrali jste si z nabídky na webu?

Kontaktujte nás a získejte přístup k tisícům dalších nemovitostí v naší databázi.